piątek, 17 stycznia 2014

o cydrze

Oto mnogie sposoby na grafikę etykiet cydru. Produkt ten, niezbyt popularny w Polsce, dostępny jest na rynkach zagranicznych. Za lidera produkcji uznaje się Wielką Brytanię i Francję. Na te kraje wskazuje też etymologia nazwy „cydr” (fr. cidre, ang. cider). Napój produkuje się także w północnej Hiszpanii, tradycję cydru mają także Belgia, Niemcy, Finlandia, Austria. Poza Europą cydr jest popularny w USA, Kanadzie, Australii. Ale może o samym napoju słów kilka… Jak można przeczytać na portalu specjalistów „Cydr to ani piwo, ani wino. Cydr to cydr. Nie piwo jabłkowe, nie piwo cydrowe, ani nie wino jabłkowe. Nie pół piwo/pół wino. Nie coś pomiędzy. Cydr to cydr. Z winem łączy go nieco podobna metoda produkcji, z piwem – przynajmniej w Wielkiej Brytanii – marketing (pija się go w pubach, sprzedaje w puszkach itd.)”*


Rozpoczynając z najwyższej półki - seria brytyjska - Cornish Orchards. Z tych stron pochodzi też studio Buddy, które jest autorem grafiki. Rewelacyjnej zresztą. Recenzja smaku, którą przeczytałam, również wskazuje na znakomitą jakość produktu.


 




 

Powyżej przykłady etykiet oraz kartonów na butelki. Autorami grafik są kolejno: dla marki Bramble's studio Curious Design, Bureau FFabienn dla Goldkehlchen. Canadian Cider to dzieło Spring Design Partners, a Bilpin pochodzi z portfolia Bold_Inc.


Na zakończenie japoński cydr Kirin, którego stroną graficzną zajęło się australijskie studio Energi. Precyzja i maestria wykonania wypływają z prostych i tradycyjnych środków.

*(fragment z http://krainacydru.pl/)
Informacje i zdjęcia pochodzą ze stron winicjatywa.pl, buddycreative.com, thedieline.com, packagingoftheworld.com.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz